Saturday, May 7, 2011

S E L A M A T - H A R I - I B U " I B U "




Dari kecil hingga dewasa

Bila dahaga, yang susukan aku....ibu
Bila lapar, yang suapkan aku....ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku....ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang....ibu
Bila nak bermanja, aku dekati....ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....ibu
Bila nakal, yang memarahi aku....ibu
Bila merajuk, yang memujukku cuma....ibu
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....ibu


Bila takut, yang tenangkan aku....ibu
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....ibu
Bila sedih, aku mesti telefon....ibu
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu....ibu
Bila takut, aku selalu panggil...."mmaaakkkk!" (ibu)
Bila sakit, orang paling risau adalah....ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu....ibu
Bila ada masalah, yang paling risau....ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni....ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku....ibu



Kalau balik ke kampung,
Yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....ibu
Yang selalu berleter kat aku....ibu
Yang selalu puji aku....ibu
Yang selalu nasihat aku....ibu
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....ibu


" SELAMAT HARI IBU "

Thursday, May 5, 2011

baby i love u ! ! !

GAJI Oh! GAJI

cakap sal gaji ni...sebenarnya aku ni cukup sabar jugak ek..punye lah lame aku bertahan,sampai lah semalam..dimane tahap kesabaran aku dah ke paras limit huhu.... jadi lah peristiwa "maki memaki" bayangkan lah kalau kita berkerja bertungkus lumus tp xdibayar gaji..agak2 marah x??? mst naik darah pnye'n... see 2 jugak lah aku benti keje, dah xtahan g..ni pn baru dapat separuh payment... sabar je lah labu.... pape pn,ni dah jadi pengajaran kepada aku,, so lepas ni aku akan lebih sensetif la pasal gaji  =)





------ >